tisdag 30 december 2008

Årets sista!?


Tänk när jag var yngre så hatade jag dessa så vackra blommor (och pelagoner). Men med åldern har det även kommit en kärlek för båda sorterna. När man tittar RIKTIGT noga ser man tjusningen i dem - det vackra. Så här till jul lyser en röd amaryllis upp mitt köksfönster med glädje. Den vita står i TV rummet (vad lyxigt det känns att benämna sitt hem med TV rum och matrum) och har inte riktigt slagit ut än .
Eftersom blommorna med sin prakt sprider glädje vill jag dela med mig lite av den till er mina vänner. Tankarna flyger bakåt i året: Vad har hänt 2008? De flyger även framåt med tankar om hur 2009 kommer att bli.... bättre eller sämre eller bara lika.... Självklart ska vi vara positiva och tro att inget blir sämre - det blir bara bättre. Ha nu en riktig bra nyår så ses vi år 2009! Ta det lugnt med raketer och champange.....
GOTT SLUT OCH GOTT NYTT ÅR!
till er alla från mig!

3 kommentarer:

Diverselådan! sa...

GOTT NYTT ÅR!
Jag tänker INTE ta det lugnt med Gösta och Hjördis imorgon kväll.
Kram!

Birgitta sa...

GOTT NYTT ÅR PÅ DIG
KRAM FRÅN
BJÖRKLYAN

Spånga lyan sa...

Gott nytt år
från oss i spånga lyan