onsdag 17 december 2008

Fönster och änglar!

Mitt fönster från tvrummet. Tänk att de skira gardinerna fortfarande pryder sin plats. En gång i tiden hade jag 4 stycken men gubben "orkade" inte ta bort gardinerna när han skulle ta bort färg i fönstret. Det är väl inte så farligt tänker väl ni men han använde värmepistol och rätt som det var stod han med hundhuvudet lågt och berättade att det "hade råkat" blivit lite hål i min ena längd. Hade råkat - lite hål....... var två STORA hål . Som de tio små negerpojkarna blev 4 längder 3. Arg jag..... nåja lite!!!!
Mitt senaste ängelfynd hittade jag på COOP. Silvriga och fina och endast tjugo svenska riks daler. Söta i fönstret och bra för plånboken. Kan man få för många änglar i sitt hus!?
Ljuskronan som hänger över matbordet ser ut så här i närbild. Min gubbe tycker att jag har blivit ett "bling-bling" freak..... Kronan köptes på loppis för en femtilapp. Den var tänkt och har använts på min uteplats men tänk den passade perfekt på sin nya plats.

jag avslutar med en bild på mina hyacinter - då när de enligt mig är som vackrast. Lagom korta, lagom tjocka och lagom utslagna.
Ha en bra dag så här en vecka innan doppareda`n !

3 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Hade det varit Mr Darcy som gjort hål i MINA gardiner, så hade jag direkt åkt och köpt nya. PRECIS dom jag ville ha vad om än kostade. Och han skulle få betala dom.
Han har'e inte lätt, Darcyn, hälsa din make det!
Kram från Bitchen på Hallongränd 4!

Birgitta sa...

Ja tänka att gubbar inte fattar sig på inredning. *L*
Det är ju så roligt med det.
Har bestämt mig för att åka till ullared i mellandagarna och lura med mig gubben om det går.
Då ska det handlas till huset och kläder.
Kram Björklyan

Diverselådan! sa...

Hittar ingen mejl på din blogg så du kan mejla mig på
hallongrand4@hotmail.com
så skickar jag över snön ikväll nångång.
Kram!