onsdag 3 december 2008

Pepparkaksbak!




Eftersom dotra har varit sjukoch jag har lovat henne att det traditionella pepparkaksbaket skulle bli av passade jag på när vi ändå var hemma. Inget stress - inget jäkt - utan ta dagen som den kommer..... Just nu står hon i duschen - den hemskt långa luggen ska av. Tänk om hon vore en tjej-tjej med förkärlek för snoddar och spännen.... Drömmar


Och visst blev de goda. I alla fall de som blev kvar....hemmagjord pepparkaksdeg smakar delikat för en gottegris som mig. det går faktiskt inte att jämföra köpedeg med hemmagjord....

Måste passa på att skänka många tankar till min lilla pappa (lilla och lilla - han växer för varje år som går. Pondus eller!?). Han vann på lotto i helgen och gav lilla mig pengar till nya köksmöbler i julklapp. Snällt va!? Nu ska väggen rivas innan nyår och det återigen bli matsal och tvrum. Jag har hittat DET ekskåpet på blocket som jag vill ha i mitt matrum - vitmålat förstås! Jag har väl förresten snart pyntat färdigt båda rummen - i huvudet. Alla bloggar i cyberrymden gör mig inspirationskraftig (nytt ord?) till max....

Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Viola sa...

Hejsan, vad roligt att du hittade mig och är med på utlottningen, en härlig blogg du har och jag ser att vi har samma utbildning, har jobbar som förskollärarae i många år innan jag läste vidare till lärare. Ha en bra dag, kram VIOLA

Birgitta sa...

Vilken snäll pappa du har. Fina kakor ni hade bakat dom ser goda ut.
Kram Björklyan