tisdag 16 december 2008

Min önskelista till den snälla tomten....finns han!?

Återigen är jag hemma och vabar. Dottern vars förskoleklass härjas av magsjuka hade ont i magen, var blek om nosen och allmänt ur gängorna. Bra men dåligt! Jag håller på med knäck, jag har bakat chokladmuffins vars recept jag hittade i Allti-hemmets julbilaga! Bara genom att läsa receptet fick det mig ,som är chokladoman att börja vattnas i munnen.
Och så går jag här och funderar på vad jag vill ha i juklapp (förutom snälla barn då). Här kommer min lista:

Änglar i massor. Korta, långa, tjocka eller smala spelar ingen roll bara de har någonslags personlighet. Med andra ord får de inte se ut precis hur som helst....En gammal soppterrin! Jag har faktiskt haft en en gång i tiden samtidigt som två kattungar....behövs ingen förklaring eller hur!?Ett fint gammalt ekskåp at måla vitt. det skulle passa sååååå bra i mitt "nygamla" matrum. Gubben vill ha ett högre men vi får väl se vem som vinner!?

En tallrikshylla till mitt kök. Gubben har lovat bygga en så jag väntar med spänning....

Jag önskar mig även lite fina ljusstakar i fattigmanssilver samt några härliga lyktor att lysa upp vardagen med. Och javisst jag glömde bort: MASSOR AV SNÖ!!!!!!!

Ha en fortsatt bra dag!

1 kommentar:

Birgitta sa...

Å det var ett jätte fin köks möbel. Vart jätte fint .
Kram birgitta