måndag 29 december 2008

Hylla i hallen!




Nu är den på plats - hyllan som jag ville ha i hallen. Ni minns väl mina ramar med korten jag hämtat ur min pappas låda - de där som var ca 90 år gamla.... Det var svårt att få upp dem på väggen, det behövdes en hylla och tänk den fanns i dotterns rum hela tiden utan att jag riktigt tänkt på det. En vacker vinterdag så var den bara där och ropade på mig "jag passar i din hall!" Ramarna fanns på rea en dag för ganska längesen och hyllan är färstås inköpt på loppis till ett sammanlagt pris av hela 45 svenska kronor... Och om jag får säga det själv så blev det perfekt!!!







Jag vet att julen är slut men än har den inte dansats ut. Jag svär varje år över att lådan min är full av tomtar som har fula näsor, fula, ögon osv. Därför blir det inte många som står på plats i mitt hem. De här i min hall är i alla fall två favoriter som får förgylla julen hemma hos mig .



Igår var vi till min lilla hemby nästgårds och skulle ta oss en titt på Lager157 - det enda som kom med därifrån var en mössa till monstret.. men brevid ligger Serholts outlet och (jag vet jag har dissat denna inredningsbutik men man kan väl ångra sig) där hittade jag lite blingbling saker samt några konsoler till mina hyllor i TVrummet. Konsolerna var nersatta från 55/styck till hela 10 kronor/styck. Enkla fina gjorda i ek. Så idag har det inhandlats brädor för nu ska här tillverkas hyllor. Resultatet kommer givetvis att visas i ett annat inlägg....



Inga kommentarer: