fredag 19 december 2008

Vy från min soffa!

När jag står i mitt matrum ser jag numer min soffa. Där mitt i öppningen satt min provisoriska vägg. Och bakom väggen såg det ut som en "knarkarkvart" - en tonåring inhyst!!!!! När jag numer sitter där i hörnet på soffan så har jag vy, jag har vidd, jag har öppet, jag har utrymme. Inget står längre på varandra utan man kan röra sig fritt bland prylar och pinaler. Och gubben har fått sina mingelytor så nu blir det nyårsmingel i detta hus istället för det glöggmingel jag ville ha. Gubben tyckte att huset hade förlorat sin charm då när väggen satt uppe och så här med facit i handen hade han faktiskt rätt men det är vår hemlis så skvallra inte är ni snälla!





Numera ser jag till och med ut i mitt kök från soffan. hela nedervåningen har nu fått en ansiktslyftning och trivs ända tills jag kliver upp för trappan. SUCK blir man någonsin nöjd!?

Inga kommentarer: