tisdag 2 december 2008

Färg!

Jag har en längre tid retat mig på de dära grå som så sakta tar sig fram genom toning och färgning. Idag på morgonen skulle jag passa på att mota bort dem. Kartongen fanns hemma så det var bara att sätta fart...
Och det var väl inga problem...om inte dottern skulle be mig om att hjälpa till med att ta fram en riskaka. Fram till skafferiet , hjälpa henne och ta fram ett och fortsätta med att tömma diskmaskinen som alltid verkar bestå av ren disk som ska plockas ut av MOI. Och hur roligt är det!? Nåväl klockan piper - det ä'r dags att skälja rent håret (samt för att för all del ta en liten dusch då det behöver ansas både här och där.) På min väg passerar jag skafferidörren - uppsatt av mannen för ganska så prick ett år sedan - en stor färgfläck. HJÄLP! Det är så typiskt mig att råka ut för en sån här sak!Jag gnuggar med trasa och vatten men inte F-N försvinner en gnutta.... men då längst in i min hjärna ploppar det upp.....

Dessa produkter kan användas på min glaskeramikhäll utan att repa! Jag tycker att det är värt ett försök eftersom jag så gott som redan är död om mannen i huset får se vad jag gjort. På med det på trasan och gnuggeli-gnugg. Och tänka sig alltihop gick bort utan en endaste repa! En stilla bön skänktes till han där uppe samt MP52 och ENJO för deras fantastiska produkter. De räddade mitt liv..... Om mannen i huset ska få veta något? Kanske en dag när han är på extra gott humör!

Den gulliga mannen har nu blivit färdig med det första lagret färg. Men vadå det är väl en bagis han är ju såååååå otroligt DUKTIG så det fixar väl han eller hur!?
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Hoppas att du vart nöjd med färgen i håret efter allt hahah
Ja tänk vad gubbarna är duktiga!!
Kram på dig. Björklyan

Helena sa...

Nyfärgad hustru och nymålat rum.... Hihi...
Vad roligt att få det så fräscht och fint innan jul!
Kram