måndag 1 december 2008

Mosshjärta

Jag har lyckats tillverka mitt alldelles egna mosshjärta. Kanske inte helt perfekt men så är jag inget som ser perfekt ut. Om saker har med mig att göra ska de nog vara lite snea , vinda osv.


Först gjorde jag en stomme av hönsnät. Det var aj och oj i fingrarna må ni tro. Mossan från mina tidigare dekorationer fick ryka litegrann efgtersom förrådet inte riktigt räckte men men jag får väl (gud förlåte mig) uppsöka en liten skog igen.... Första varianten såg ut så här och kändes sisådär...

Banden togs snabbt bort och det som blev kvar blev detta hjärta som nu pryder min dörr. Nästa gång blir det nog bättre men jag får väl ge mig själv en klapp på axeln för att jag överhuvudtaget åstadkom ett... Heja mig!

Ha en bra fortsatt kväll säger hon som sprudlar av energi pga många dagars vila nu. Jag kommer med all säkerhet inte att äntra mítt arbete förräns torsdagmorgon - undra om de klarar sig ändå....

3 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Vilken fint hjärta! Måste prova att göra ett sånt. Jag är helt såld på hjärtan.
Hur ere med tös-ungen? Hoppas hon mår bättre.
Kram!

Birgitta sa...

Å ett sånt hjärta vill jag också ha. Det var jätte fint.
Kram Björklyan

Malin sa...

Ville bara säga att jag tycker du gör så fina saker. Gillade verkligen fatet med de små tomtarna och hjärtat jar ju jättekäckt.