söndag 30 november 2008

Första advent idag!


















Ja jag är helt såld på dessa adventsljusstakar så självklart fick det flytta in en hos mig. Fatet är ett av mina föräldrars lysningpresenter - klätt i grön mossa. Nu börjar jag förstå varför alla inredningstidningar har detta som tips för det blir helt UNDERBART fint. För er som bor i närheten av köpingen straxt brevid så kommer sifferhjärtana från "Mitt rum". Jag tackar och bugar kollegan T för hjälpen....
















Jag klädde det mesta med grönmossa idag bara för det blev något nytt och annorlunda mot alla adventinredningar....



















Men ändå i mitt kök så står fortfarande en traditionell adventsljusstake kvar prydd med vitmossa och mina älsklingstomtar - Me like!!!! Kanske är därför jag köpte de gardiner jag köpte- just för att de har tomtar i min smak. Mycket luva, mycket skägg och ett fåtal. Så här blev det i mitt köksfönster:
Jag blev helt kär i dem när jag fick se dem på nätet och kan bara tycka att det bara blev bättre när de blev upphängda. Som jag har letat efter ett par som är rätta i min smak. Tomtar men på rätt sätt.....


Till sist en bild på min alldelles egna helt underbara skänk som nu är helt fit-for-fight! det blev bara sååååååå bra med de nya beslagen. Jag är nöjd - gubben fick lite mer att göra men vadå han är väl till för att utföra en del av mina inredningsryck - än har han inte klagat så lite nöjd över det måste väl även han vara.
Njut av den stundande veckan. Tänd mycket ljus nu i mörkret!
Själv träder jag in i denna vecka med en dags VAB - dotra har lyckats med att bli sjuk. Det var längesen nu.... annat var det när hon var yngre! Kram på er alla bloggers och ni andra!


2 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Ammen gu' va mycket adventspiff du hunnit med. Jättefint.
Kram!

Helena sa...

Åååå, vad jättefint! Kommer i stämning bara jag går in på din blog o kikar. Hoppas dottern kryar på sig snart! Kramar