tisdag 27 januari 2009

Före och efter pinaler - av mig!!!!


I helgen var jag en duktig flicka och målade lite pinaler som jag lovat mannen att ta tag i. det är väl inte målandet i sig som gjort att det har dragit ut på tiden utan mer den där lusten att uträtta det hela....
Pidestalen har jag numer som nattduksbord - för efter den lilla ommöbleringen i vårt hus stor sängen i Master-bedroom så att det vanliga bordet ej får plats. Men eftersom jag tröttnat på mitt skåp och tycker om förändring så blev jag minst sagt nöjd -särskilt efter målningen. Innan var det fult av vattenskador efter en sommar eller två på uteplatsen - nu finns inga spår av det längre bara vitt, vitt och vitt!
jag var tvungen att ha kvar tidningarna under de målade pinalerna för att ni skulle få se hur det kan se ut när jag har varit i farten. Till det hela hör att mina händer var täckta av vit färg, håret hade fått sig några stänk och när jag flyttade på tidningarna fick jag se och led av fasa: hela golvet var täckt av vita färgstänk.
Ett snabbt litet leende till mannen och ett utlovande om att jag ska skura.... Hur det ser ut när han målar - inte en färggnutta så långt ögat kan nå.

som äntligen har tagit tag i sitt liv och skrivit in sig idag... på viktväktarna! Jag fick med mig Agda - och för min del var det banne mig på tiden.... och det var efter ett väldigt svettigt step-up pass... men det bjuder jag på!

4 kommentarer:

Helena sa...

Jaa du, lite färg gör underverk! Å så gott att höra att jag inte är ensam om att skvätta färg högt och lågt:D
Kram

Birgitta sa...

Snyggt med vitt och lycka till på vikt väktarna. Det är inte rolugt men när det ger resultat så blir det ju jätte roligt. Man vet ju själv hur det är var ju ständig medlem där förr. Men du kan ju inte ha så många kilo att brottas med.
Kram björklyan

Helena sa...

Hej igen! Jag har en utmaning till dig inne på min blogg! Kram

Spånga lyan sa...

Hej Hej
Du har fått en utmaning av mig på min sida
Hälsningar Kerstin