tisdag 6 januari 2009

Rapportering!

Jag vill börja dagen med att GRATTA kollegan Agda som fyllde år igår. ETT STORT STORT GRATTIS! Som du vet vännen så tillhörde jag den arbetande skaran igår och glömde därför helt bort dig men men... bättre sent än aldrig eller hur!?
Och tänk jag kom upp ur min älskade säng utan allt för mycket besvär. Det blev oxå en påminnelse på att verkligheten närmar sig med stormsteg - nu är det snart dags att vara en dubbelarbetande mamma som försöker finna tid till sig själv - finns det sånt utrymme !?

Jag skrev tidigare att dotra sjuknade in på väg till hufvudstaden och Disney on ice - hon har nog haft en släng av influensa och är fortfarande sjuk. Igår sjuknade gubben in och ACK och OJ vad synd det är om honom... ni vet karlar och sjukdomar. OK det var rätt synd om honom igår men det är konstigt att världen stannar och det ser ut som ett bombnedslag när karlar är sjuka och en annan arbetar och tjänar pengar....
Bilderna idag är bling-bling fynden från Serholts i hembyn nästintill. 19 kronor styck så lite nöjd kan man vara i dessa tider då det är lite hål i plånboken - det går att unna sig lite bling-bling utan att nån blir alltför lidande. Och det är väl bra!? Jag kommer nog att bli gäst där någon mer gång - sen en annan dag.

I söndags var jag en hejande mamma på monstrets innebandycup. Det var ett nöje att se dessa "ungar" som alltid brukar hänga läpp (och huvud) vid motgångar. Denna cup har dessa "ungar" storspelat och vänt underläge till vinst genom att vara samspelta och helt inställda på vinst. De kom trea i hela cupen! HEJA LAGET!!!!

Nu är det dags att ringa Lola och bestämma var vår promenad ska gå av stapeln. Jag tror jag måste ut ur denna sjukstuga en liten stund. Sen blir det väl pass-upp och att ta tag i allt som blev stillastående när sjukdomen hägrade samtidigt som jag var i kommunens tjänst igår. Ha en bra dag!


2 kommentarer:

Helena sa...

Hoppas du slipper flunsan iallafall. Stackars tös som skulle bli sjuk precis när ni skulle iväg på detta. Hoppas hon kunde njuta av föreställningen ändå. Kram

Birgitta sa...

JA hur kommer det sig att karlarna är så sjuka och inte kan göra något..
Vi kvinnor kan vara sjuka och vara mamma,fru m.m. hahahhaah men vi är ju bäst *L*
(hälsa gubben)
Är ni bjudna till K-holm på inflyttningsfest 7/2?? Vi kan ju samm åka.
Kram Björklyan..