söndag 18 januari 2009

Trender...



Hjärta tillverkat av hönsnät -det gör sig så bra till det vita...












Nu på morgonen när jag slog upp mina blå (som mer är gröna) fick jag ett ryck att titta på GomorronTV. Precis innan min delikata frukost pratade de om trender. Vad är en trend och vem bestämmer att det är en trend och att det blir en trend av det som är en trend. Jag själv ställde mig frågan: Är jag trendig när jag bara är jag som
  • får inspiritation från alla bloggar i cyberrymden
  • tar till mig det jag vill och dekorerar därefter
  • inte vill ha det trendigaste (vad det nu är...) utan hellre blandar i en härlig kompott
  • undrar om jag är trendig överhuvudtaget
  • gillar gammalt med en blandning av nytt - är det trendigt!?

Som ni ser har gubben min målat nu i helgen - igen! Detta skåp skulle jag måla för ett antal veckor sedan men med den härliga hjärtformade bakdelen fast i stolen kom jag aldrig till skott. Gubben tyckte det tog lång tid och blev aningens tomt när granen stegade ut ur mitt hus därifrån hans drivkraft....

Jag själv har mest tyckt synd om mig själv i helgen. Senast jag var på mitt arbete var i torsdags. Då skulle jag hjälpa en liten ledsen själ och såg inte cykeln som kom rullande på förskolans gård. Det blev en praktvurpa som resulterade i att mitt vänstra knä fick ta emot smällen. Först kom knät och sen min kroppshydda. Aj och oj! Natten till fredagen värkte knät som attans och på morgonen kom jag knappt nerför trappan. Då jag arbetar med små telningar och det är mycket "golvarbete" var det inte till att tänka på någon tjänst för kommunen den dagen inte.... Nu är det bättre när jag tar det lugnt.... Jag som tycker att det bara händer för mycket för monstret - undra just var han har fått det ifrån!? Kan man berätta för en 15-åring att det inte blir bättre med åldern... det fortsätter bara att hända!? Ha en bra dag!

Jag ber om usäkt för röran - men som Hallongränd4 ibland nämnt bilderna lever sitt eget liv

3 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Tusen tack för att du ville vara med i min lilla utlottning!!

stor kram och en trevlig vecka till dig!!

Flisan

Birgitta sa...

Hej! Jag tittade också på tv:n om trender. Undrade också vem som bestämmer det, *L*
Jag har min egen trend här hemma. Jag hoppas att vi från jobbet ska åka på inredningmässan då ska jag med.
Hoppas att du är bättre i knät.
Kram Björklyan

Diverselådan! sa...

Klart vi är både trendiga och modäärna. Eller hur?
Kram!