onsdag 7 januari 2009

Förväntningar 2009!










Bilden har jag lånat på nätet av just Johanna Lundqvist. Hon har jättehärliga bilder
- så ta gärna en titt...
Jag har gått i min lilla ensamhet och funderat på vad som förväntas av mig år 2009. Håll i hatten för här kommer listan:
  • Mina kolleger vill givetvis att jag ska var en sympatisk, rak, ärlig, kompetent, initiativrik med många idéer samt ha många skratt och lite allvarlig kollega. Jag bör väl ha lagom med ideer annars kan jag väl lätt uppfattas som jobbig...
  • Min chef vill att jag är allt det ovanför men samtidigt har en tydlig och rak kommunikation med henne.
  • Mina barn vill att mamma ska vara rättvis och "slapphänt" (jag ska bry mig men ändå inte...komplicerat)
  • Mina vänner vill att jag ska finnas tillhands i vårt och torrt..... "älska mig mest när jag förtjänar det minst för då behöver jag det bäst"
  • Sambon vill väl (förstås) att jag ska vara den perfekta passionerade älskarinnan som samtidigt donar, pysslar och fixar och trixar med hemmet....
  • Min kropp vill att jag tränar mer och går på sockeravvänjning!
  • Släkten (och då framförallt farsgubben) vill att jag förser honom med god mat och finns för honom...
Vad jag då förväntar mig av alla andra!? Det skulle ni bra gärna vilja veta va!? Men sug på den karamellen ett tag ni!

1 kommentar:

Helena sa...

Men hallå...! Vad jobbigt! Blir nyfiken på resten.... Hoppas på ett uppföljande inlägg SNART!!! Kram Helena