lördag 3 januari 2009

Disney on ice och sjukt barn!

(bild lånad på nätet)

Askungen är på väg till balen i sin vagn som är förtrollad av en pumpa.... ja ni kan väl historien eller hur!? Vackert, glamoröst och precis så elegant som Disneyprinsessor ska vara ur en 6-årings ögon (och mammans). Pappan hade mest svårt att hålla ögonen öppna - han såg sig nog sittandes på en pall i en vik pimplandes efter abborre. Men men vad gör man inte för sina barn!?
Imorse när jag vaknade snöade det litegrann för att sedan bli lite mer och lite mer ändå.... Gubben han svor över det oxå att det snöade och var vinter och vi som skulle åka bil ända till huvudstaden. Sådana stunder är det bara att behålla ilskan inombords och ta fram det STORA leendet. (Han ville väl fortfarande se sig själv på en pall i en vik pimplandes efter abborre).

Vi vaknade oxå med en sjuk unge här i huset, just det hon vars julklapp skulle bi avverkad vaknade med feber och ont i halsen. Så GUD förlåte mig jag gjorde ngt som jag inte alls tycker om, jag gav henne en alvedon för att vi skulle kunna komma iväg... men men hon överlevde det med. Och jag lovar dig där uppe det ska inte upprepas (inte för nöjes skull i alla fall).
Imorgonbitti bär det iväg till Norrköping och Stadium cup - där monstret har tillbringat helgen. de kom tvåa i sin grupp och har första matchen 11.15 - lagom tidigt för en som för tillfälligt verkar älska sin säng (undertecknad herself). Om det går riktigt bra (beror kanske på om man ser ur grabbarnas eller mina ögon) är sista matchen vid 16tiden imorgon och sen på måndag är det dags att jobba. Det var den helgen det!

Inga kommentarer: