söndag 1 februari 2009

Det har flyttat in en ny ängel i mitt hus. Nu när det är hård diet och träning som gäller (eftersom jag siktar efter att var snyggast på stranden Beach 2009 eller!?) måste jag roa mig med lite nytt för ögat eftersom magen får stå över.

I helgen har jag varit student med fniss, hotell, nytt och inspirerande, shopping, restaurangbesök, tågresa osv. På tal om tåg så blir jag lite förvånad över SJs charmoffensiv. Billigaste resan hem igår var i 1:a klass (där bla även Knappen och Hakim från NRJ morgon var passagerare). Ja ja i alla fall när man är resenär i 1:a klass ingår det dagstidningar, frukt, kaffe/te eller bordsvatten och detta som kryddan på moset eftersom utrymmet för benen är MYCKET mer än i 2:a klass. För ståtliga långa lilla mig passar det perfekt! Synd bara att det oftast (för en fattig student!?) är alldelles för dyrt att åka 1:klass... fast inte denna gång då...

Vad jag är för student!? matematik för småbarn - fortsättningskurs! Mycket avancerat med artiklar på engelska (hujeda mig). I fredags kväll när tröttman var som värst fick vi räkna med handspråket och basen5 och Basen10. det var mycket med streck, händer, blommor, fyrkanter och hjärtan...... Om vi skrattade mycket - gissa två gånger!? Om vi förstod ngt - inte just då men nu har polletten ramlat ner!


Jag har blivit utmanad från två håll . Jag säger som Bloggarmorsan med bloggen http://svenserud.blogspot.com/ - det är bara att bita i det sura äpplet . Bloggarmorsan är en härlig kvinna med förkärlek för 70-talet! Utmaning två kom från http://www.spangalyan.blogspot.com/ - hon som äger en indisk prins och som gett mig många skratt i mina dagar.... Jag tackar er båda för utmaningen och ska göra mitt bästa!

Så här går utmaningen till:
1. Placera ovanstående banner på din blogg.
2. Lista tre saker på din kropp som du är särskilt nöjd med.
3. Länka till den du blev utmanad av.
4. Skicka vidare utmaningen till tre personer som du tycker borde vara extra nöjda med sig själva

Hmm utmaningen är inte lätt men väl värt ett försök! Just nu ser jag bara hur det kan bli efter, sen imorgon....

1. Mina öron som jag hatat sen jag varit liten men som jag har fölikat mig med genom åren. det skulle liksom inte vara jag utan dem...

2. Mina ögonbryn som jag äntligen lyckats tämja till något inte allt för buskigt....

3. Mina kindben som är ganska markerande

Min utmaning går till :

Jessica - som just nu vilar ut sig i Thailand men annars står mitt uppe i ett husbygge. http://jessicahellstrom.blogg.se/. På hennes blogg kan man följa det spännande projektet - hon bör dock komma ihåg sig själv....

Carina med den härliga bloggen http://angelnivitt.blogspot.com/ för att jag får sån inspiritation och göra-om-lust när jag besöker henne....

Den härliga bloggen http://lillaflisans.blogspot.com/. Hon vars blogg jag fann genom Hallongränd4s bravader. Harmoni, bra musik och jättemånga ideer....

Nu är det snart dags för ännu en vecka och allt vad det innebär. Men det tar vi tag i sen imorgon eller hur!?





1 kommentar:

Helena sa...

Roligt att du hakade på utmaningen!
Kramar