måndag 12 januari 2009

Verkligheten!

Ja men jag skulle vilja vara som en liten ängel - liten, oskyldig, glädjefull och en riktig värmespridare. Jag skulle vilja att världen var bekymmerslös precis som de ljuva små tingen med sin gloria och sina vingar. Kanske beror det på att jag känner mig tvärtemot med glorian lite lätt på sne! Men men vem kan leva livet som en ängel och på dess harmoniska lilla vis när verkligheten är här och det med besked... jag känner hur det på andra sidan min kropp sitter en liten hondjävul och ler med eldgaffeln på hugg... Och kanske är det blandningen av de båda som är bäst. Lite ängel och lite hondjävul!

Jag skulle oxå vilja slippa de förhatliga kroppsvolangerna nu men jag ÄLSKAR godis. Mer träning och mindre sött det stod på min lista och kanske kanske får jag motivation. Jag sitter på mitt dass med alla postorderkataloger ( Ni vet morgonbajsning i lugn och ro) och drömmer mig bort till en smärt kropp bärandes ur snygga kreationer. Och vem kan ta tag i det.... ängeln vill hjälpa till men hondjävuln hon lockar med sött och gott....

Inga kommentarer: