söndag 3 januari 2010

Svart och min frånvaro!


Kanske kanske att detta kan lyckas denna gång. Min dator råkade ut frö datorhaveri och sonens hade - håll i hatten - "Föräldarakontroll". Mina inlägg blev stoppade hela tiden och till slut gav jag bara upp. Nu kan jag koden så denna gång ska det väl lyckas. Skam för den mamma som ger sig eller vad säger ni. Vi mammor kanske inte alltid är starkast men smartast eller hur!?
Hur mycket påverkar man sina barn i deras val i livet. Jag menar kanske då framförallt omedvetet och de yngsta ( som i detta fall dessutom är en dotter ).Vi hade kommit överens om att dottern behövde en ny jacka för bus och lek i snön. Jaghade många tuffa, lite halvt färgglada alternativ som jag trodde skulle passa henne. Hon själv ville endast ha en SVART jacka. Nog för att jag själv nästan alltid bär svart men jag är 42 inte 7 år. Jag behöver dölja det begynnande handatagen med murriga härliga svarta plagg. den 7-åriga prinsessan ska vältra sig i färgglada plagg kombinerat med svart (förstås). I detta fallet vann mamman och dottern kom hem med en turkosmönstard urtuff jacka. mamman hon kom hem med en tankeställare att allt kanske inte ska vara svart - det kanske inte skadar med färg på mamman heller..... vad vet jag!

2 kommentarer:

Helena sa...

Åååå! Vad förvånad, men framför allt GLAD jag blev när jag såg att du skrivit ett inlägg!!!
Kul att du är "back in buisness"
Kramar från Helena

qvinnamittivitt sa...

Tack snälla Helena för de värmande orden<3 Kram Mari