lördag 16 januari 2010

Prylar och pinaler!




Gamla "silverbrickor" och glas ÄR en otrolig kombination. Glasskålen, karaffen och spegeln är alla olika loppisfynd. Brickan den kommer från skattkammaren - ni vet pappsens som är så välfylld men som det gäller att vårda ömt och listigt.Ibland är det ett nej för att nästa gång förvandlas till ett rungande JA! Så var fallet med denna bricka! det finns en skål i samma stuk och med nästan samma mönster - den har varit svår att få i min ägo men kanske kanske är det på gång :=) Jag vet det låter som jag är en gam som springer i hans skåp och rotar men faktum är att det mesta har legat/stått där helt orört sen min mamma dog....... och det är över 13 år sen. Då kan det väl faktiskt få vandra vidare till mig med rent samvete eller hur!?

Inga kommentarer: