lördag 9 januari 2010

Loppis!

I vår lilla violstad är det "Bakluckeloppis" ca var tredje vecka hela sommarsäsongen. Ett trevligt inslag i vår annars lite "Det händer inte så mycket stad". Har jag tid. är hemma eller rent av har vägarna förbi tar jag mig gärna en lov där. Ibland ser jag till att tjäna mig en hacka i form av försäljare (ha ha). Jag hade länge sökt efter en gammal mandelkvarn att pryda min tallrikshylla med. de på tradera drog iväg - och ni vet i min plånbok hoppar det ibland in en snål en.... Just denna lördag i slutet på September stod han där försäljaren som dessutom hade TVÅ mandelkvarnar till försäljning. Jag var alltså tvungen att välja eftersom de inte ens var lika Hmmmm!

Ja jag tar väl en 40 kronor sa försäljaren. Jag fick dem i en låda på en auktion och tog bara med dem i farten - inte visste jag att ngn var intresserad av dem...
den dagen gick en nöjd köpare hem från en nöjd försäljare. Precis som det ska vara på en riktig loppis! Love and Peace och en massa hunger för nu måste jag utfodra mig själv och fler därtill.



Inga kommentarer: