söndag 17 januari 2010

Minnen från förr!

Jag har länge varit en motståndare till facebook - jag har väl helt ändrat uppfattning från den dag i höstats då jag registrerade mig på riktigt. Det tog mig FEM hela minuter sen hade en av mina vänner från den härliga tonåren - hon som drog långt norrut i Finland hittat mig. det har blivit många minnen och många stygn av längtan efter en fysisk träff. Visst är det häftigt att sitta (som i detta fall) i varsitt land och minnas. men längtan blir stor , åh så stor att mötas igen på riktigt - det har gått 20 år (och jag som bara är 25 Hmmm!)

För ett tag sen fick jag ett meddelande genom Stayfriends där en vän som var mig kär i stort sätt i hela lågstadiet och en del av mellanstadiet. Jag sökte henne på FB men med 249 med samma namn runtom i världen blev det en svår nöt att knäcka. men så en dag nu i veckan som gick hade jag en vänförfrågan på Fb från just henne. Jag kan lova att håret mitt stod upp på min kropp - det har gått 30 år sen vi träffades senast men det är många härliga minnen. Vi var mest ABBA i hennes systrars kläder och härliga platåskor! Det hon mindes bäst var min mammas goda svartvinbärssaft - efter 30 år!!!! Hon har samma yrke som mig - vi är förskollärare båda två. Vi har två pojkar var i i stort sett samma ålder. Hennes "sladdis" är en prins - min en prinsessa men de är i samma ålder. Livet delar sig i 11 års ålder för att förenas många år senare över FB. Så TACK FB för hjälpen till att hitta "Long gone friends" eller kanske Vänner Från Förr!


2 kommentarer:

Diverselådan! sa...

...åsså lär man känna lite nya vänner oxå.
Kram!

Helena sa...

Facebookar jag också.... Roligt att stöta på gamla klasskompisar. Människor som man kanske aldrig i livet hade ringt men som det är kul att skriva lite till ibland och se vad de har för sig för nåt.... Till och med maken har börja peta med fb!!! Kramkram