måndag 4 januari 2010

Smått och gott !


En vy ifrån mitt fönster - eller kanske inifrån mitt fönster. Det vita känns så rätt till det silvriga, glittriga. Det har blivit en förkärlek i mitt hjärta - detta silvriga glimmande och glittrande. Livet från en guldkant men silver känns mer rätt. Och lite "Shabby chic" så där.

Lampan spanade jag in för första gången i den lilla violstadens egna "Shabby Chic" inredningsbutik : Huset Mitt I Byn. Mitt hjärta slog extraslag för denna tingest men det kröp in en snål en i plånboken min så det blev bara till att titta - enda tills jag hamnade i staden nästgårds och deras butik : Himlavalvet - den dagen hade de 40 % rabatt i hela butiken - var jag nöjd över den snåla i min plånbok? Ja för han försvann i och med rabatten (ha ha)

Kulorna är från årets jul kollektion i olika butiker i vårt län..... men de får nog hänga kvar resten av året. det är det som är så bra med allt det nya juliga i butikerna - det passar i hemmen även efter helgerna...

Min lampa är mig så kär i sin lantliga stil- den passar så bra in i mitt silvriga fönster- blandat till det vita på brevid och utanför mitt fönster. Jag har fått mycket beröm för den och det förstår jag - för jag hade nog berömt jag med om den funnits i ngn annans fönster. Givetvis med en aning avundsjuka inom mig. Denna gång behövs inte det avundsjuka för lamapan bor hos mig Tralala!

Ha det bra i snön! Njut och må bra för vem vet när Sverige får uppleva detta igen....

1 kommentar:

Birgitta sa...

Håller emd den lampan är jätte fin.Tack för din skrivna rader på minb logg
Ha det så bra. Björklyan