onsdag 27 januari 2010

SNÖ!

Idag är det en MYCKET VIT dag. Snö så långt ögat kan nå! Jag skulle till fots ta mig till mitt step-up pass - det blev som ett pass i passet eftersom jag var helt svettig när jag kom fram. I den lilla, lilla Violstaden har ännu inte någon plogbil hittat fram så Pulsa i snön var inte längre en fras - mer ett faktum att ta bilen fanns inte i min tanke då jag hatar att köra på oplogade vägar.

En gång i tiden skulle jag ta mig från Åker till Järna just en sån här dag. Mitt lokalsinne är väl så där och motorvägen till Stockholm var tom. den HELT igensnöad - jag hade hoppats på ett litet andrum just på den men se det hoppet försvann snabbt, snabbt. Där kör jag då och kommer till Nykvarn där det samtidigt står Järna! Schysst tänker jag och åker helt fel väg. Det var nämligen skogsvägen mellan Nykvarn och Järna. Jag var glad att jag kom fram efter min åktur i det fria. det var knappt så att man såg de oranga plogpinnarna i kanten pga all snö som fanns runtomkring bilen. Man var så att säga rätt glad när skylten Järna dök upp som Gubben -i-lådan... Då återstod problemet att hitta rätt hall. det blev lite dikeskörning, eftersökning från sonens innebandy tränare och diverse svordomar innan vi hittade fram. Hemvägen!? Det blev motorväg hela vägen i stort sätt - efter skräckfärden på förmiddagen fanns inget alternativ. Och idag blev det pulsning!

Inga kommentarer: