tisdag 5 januari 2010

(Bilden är lånad från MUF håbo)

Sverige fryser och med all rätt. Dagen har varit vacker med sol, snö och kristaller som gnistrar så där fint som det bara kan göra en härlig vinterdag. Men kylan BRRRR! Till och med jag som annars njuter av svettiga promenader i kylan stannar inomhus och njuter av värmen. Temperaturen står just nu på -20 grader = tom för kallt för en snöälskare som mig. Men det finns de som har det värre.... Pappsen min (en och en halv mil bort) har just nu-24.

Moder Teresa ska dra till fjälls på söndag. Just där varnar de nu för upp mot - 40 grader. Jag avundsjuk!? Ja inte just då! Möjligtvis på ännu en veckas ledigt. Ge mig däremot fler dagar med snö och sol att njuta av utan att drabbas av att :

  • kinder som fryser till is
  • att man har bråttom istället för att njuta av vår vackra natur
  • att man uppskattar allt det vackra istället för att bara hacka tänder

Till och men "monstersonen" förstod att det är riktigt kallt och tog utan protester på sig ett par långkalsonger! Fötterna? Ja där satt det fortfarande ett par gympaskor. SUCK! Nåja ibland får man vara stolt över det lilla bondförnuft som passerar en tonårings hjärna och kropp ( i alla fall i detta hus)

Själv måste jag oxå ta mig ut i kylan för det är bio som gäller för kvällen. Hadet bar alla frusna där ute. Love and Peace!



Inga kommentarer: