måndag 25 januari 2010

Riskfyllt!

Återigen kanske jag är den enda MEN jag tycker faktiskt det finns en viss charm i alla möjliga och omöjliga skyltar som varnar oss för snöras och istappar! Charmigast är väl ändå alla dessa hemmagjorda, sneda och vinda skyltar som trots sitt utseende fullkomligt fångar vår uppmärksamhet. För vem vill drabbas av snö i nacken eller rent av en istapp på helt fel ställe!? Det känns som om det var ett par år sen sist och hos mig känns de välkomna - för då vet man att vintern har kommit för att stanna. Ja ja det räcker väl med att sticka ut näsan för att känna vinterns bitande kyla på våra kinder. Optimist som jag är tror jag faktiskt att detta kommer att medföra en av de bästa somrar vi har haft på länge. för visst det väl hänga ihop: Den vita glittrande, isande vintern med härliga varma och heta sommardagar!? Så tror jag i alla fall... Love and Peace!


1 kommentar:

Birgitta sa...

Hoppas att du har rätt det där med sommaren. Ha det så bra..
Björklyan