torsdag 14 januari 2010

Väder, vind och lite barn!





Även om alla tjatar om kyla, om elräkningar som tar raska kliv mot skyarna (som min egen) men det går väl INTE att låta bli att fascineras av alla de vackra träd som finns i stad, skog, mark och ängar. De är helt UNDERBARA! jag kan väl bara konstatera att en vanlig digitalkamera inte räcker till för att föreviga dessa som jag vill - utan drömmen om en systemkamera kryper närmre och närmre den med..... Min dotter hon undrade nog hur jag mådde när jag gick runt och fotade en massa träd....
Sagt och hört av barn: Idag på min förskola skulle jag låta barnen göra efter mig i en liten lek. För att verkligen vissa att jag blinkade tog jag av mig mina glasögon och där satt hon denna underbara superhärliga tjej som snart fyller 4 år med sin superhärliga kommentar:
Mari när du tar av dig glasögonen är du ful. När du sätter på dig dom blir du snygg! Vid sådana tillfällen kan man inget annat göra än att skratta! Barn äger!


1 kommentar:

Birgitta sa...

Vet inte om det har ned åldern att göra..Jag går också och tittar på träderna och tycker att det är vackert. **L**
Ha en bra helg.. Björklyan