söndag 10 januari 2010

Vinterbehövliga saker!

Mitt hus i vinterskrud



Utlovade bilder från min soliga vinterpromenad häromdagen. Jag vet - många i Sverige frustar och nyser över den kyla som varit men
  • Har man då sett det vackra Sverige med sina gnistrande kristaller som lyser så vackert i solskenet?
  • Har man varit ute och njutit av de härliga dagarna?
  • Eller har man bara svurit över termometern som visat över - 20 grader ?

Själv var jag på en av mina härliga solpromenader igår. När jag hunnit en bit fick jag stanna och först ta av mig jackan och sen tröjan som satt som klistrad på min kropp. Tröjan fick agera stjärtvärmare under resten av den ändå svettiga promenaden... Jag undrar just om det var ngn som såg mig när jag klängde av mig kläderna, och vad de tänkte1? Man kanske ska vara glad över att det INTE kom en blinkande bil som hade med sig en slags konstig tröja....



Efter en kall uppfriskande promenad sitter det gott med en värmande kopp te. Just nu är Friggs teer mina favoriter och då just dessa smaker...



Teet åtnjuts framför denna härliga tingest - som bara köpet i sig är en historia - Ett ting som är oss varmt om hjärtat. det ger inte bara mysfaktor utan mycket värme. kaminen i sig är från slutet på 1800talet. Lite för gammal för huset - om det ska passa ihop - men den värmer själ och hjärta ändå.


Den annars så mycket-ute-katt som det bara går ägnar helst sina dagar så nära kaminen det bara går. Så härligt hade han det igår när jag hade läst färdigt för denna gång. Han snodde platsen av mig fortare än kvickt. Imorgon är det dags för verkligheten igen med skola, arbete, träningar hitoch dit osv osv.......







1 kommentar:

Birgitta sa...

Visst är det mysigt att vara ute i det fina vita snön men det behöver ju inte vara så många minus grader. Sitter på ett hotell rum i Göteborg och väntar på att gubben ska jobba färdigt och här är det 7 minus och det passar mig bra.
Ha det så bra önskar björklyan