måndag 1 februari 2010

Förvirrad träning!

Vissa dagar borde man helst av allt - antingen stanna inomhus eller oxå bädda ner sig - eller för all del gå i idé. Torsdagen var en omvälvande dag då jag med konsultation av två goda kolleger tackade JA till lite extrauppgifter - mitt andra namn är inte NEJ snarare JA!! I mitt nästa liv ska jag träna på att säga NEJ och inte tvärtom. Vid närmare eftertanke skedde allt detta på onsdagen men sviterna satt väl i fortfarande. Ha ha!

Torsdagen var stressig med matlagning, skällning på tonåringar som gör en mer gråhårig än vad som är skäligt vid min ålder ( ni vet jag med min ringa ålder a´ 25 ;) ) Mitt i all detta skulle jag själv få fram mina träningskläder. På med brallorna som jag trodde var mina och som visade sig vara Prinsessans. Snabb letning för att hitta mina och vips står skjutsen där på gatan. Resten fick bytas om på plats, snabbt ner i väskan och stressad in i bilen. På plats i den lilla Violstadens träningsmecka fick jag springa många gånger innan allt föll på plats - om jag inte glömde det ena så glömde jag det andra! Och sportBHn den låg kvar hemma den. Passet är ett ganska- mycket-hopp-och-studs-pass och en sån behövs verkligen. Särskilt om man som mig INTE tillhör den platta, ohängda tuttypen - snarare tvärtom. Som tur var för mig hade jag dagen till ära ett sportlinne med inbyggd BH - annars vet i gudarna om inte tuttsen hade dragit sig mer mot jordens centrum......


Inga kommentarer: