söndag 2 november 2008

Nu är det jul igen!



I veckan kom denna underbara skapelse, Inför varje jul intalar jag mig själv att nu är det nog - det räcker med julprylar.... och så dyker det upp en sådan här tidning, full med julinspiritation. Denna tidning tycker jag är bra - den har blivit bättre och bättre.... Den visar på normala hem med normal inredning som INTE kostar skjortan. Eller den kan bli väldigt dyr eftersom man får SÅÅÅÅ mycket inspiritation.

I veckan var jag även på en sväng shopping och hamnade då i Tuna park med sin Diamoda och sin SIA butik. Det kliade väldigt i fingrarna att få köpa nytt men (som tur är ibland) lider jag av den svenska kvinnliga (kanske i-landsproblem) sjukdomen: BESLUTSAMHETSÅNGSET!!! Nu ska jag ta tag i tipsen från tidningen och skapa det kag vill - på mitt lilla vis.

Igår var gubben på hockey och då fick jag ett sånt där fix-och-trix ryck att dona och piffa till - med de medel som finns i alla gömmor i detta hus.....och de är en del. Det gäller bara att jag ska hitta dem för de är sprida som små skurar här och där. Ordningsmänniska - jag!? Nä jag trivs bäst i ett ordningssamt kaos! (uttrycket är diktat av två kolleger)

Jag ska fortsätta min shoppingrunda på alla nätbutiker - det fanns en hel del där oxå att fylla sin julstämning med.... Vadå är det två månader kvar!? Tittar man in i alla butiker kan man tro att den närmar sig med stormsteg..... men men ibland kanske det är bra att vara ute i god tid - bara man inte fuskar och "kastar" in några stakar/stjärnor i fönstern innan första advent för det är FUSK och förbjudet.

Ha en bra dag i det lilla kylaslgna Sverige - men hellre det än regn och slask eller hur / Kram

Inga kommentarer: