torsdag 27 november 2008

Första advent.... snart!






Idag har det smugit sig närmare - tiden som stundar. Alldelles straxt är det dags att ta fram och tända alla stjärnor, stakar och vanliga ljus som hör hemma i advent.. Dottern och jag har tjuvstartat idag och bakat lite saffransbullar - såna dära smarriga med mandelmassa och kardemumma i. Hur jag än beter mig blir mina lussekatter ngt som man kan mörda med... men bullarna de blir smarriga de!

Efetrsom jag gjorde som Björklyan och shoppade mig några hyacinter var jag tvungen (stackars mig eller) att arrangera dem lite adventsfint. Ljuset är Partylines med snöbollslukt - nami-nami!

Igår tog jag tåget till Stockholm för att gå på en föreläsning - helt i min smak. Men men det pratar vi inte mer om här utan det jag ville nämna var trädet som kommunen
har arrangerat så finr detta år - En riktig HIT som lyser upp vår annars lite tråkiga stad...... Titta och njut - det gör jag varje gång jag passerar det!

Tyvärr blev inte bilden den bästa... vid 23.30 igårkväll när kroppen skrek efter att få komma i säng. Men jag lovar, jag och kameran kommer att passera fler gånger....
Annars har dagen bestått av sorg över snön som försvann, ilska över "monstert" som ljuger och tror att mamman inte fattar.... och tröttma. Ha det Kram till er!

1 kommentar:

Helena sa...

Snälla söta!! Recept tack! Mina lussekatter blir oxå totalkatastrof och det där såg fantastiskt gott ut!!!!!:D