tisdag 18 november 2008

Plädar



I mitt hus bor det en pedant (och det är inte jag - jag trivs bäst i ett ordnat kaos...). Visst han tycker inte det spelar någon roll att trappan är överbelamrad med grejer , men på annat vis är det såååå jobbigt att ha med honom att göra. Vid renovering går jag många varv och andas pga petnogrannheten (men det kanske är tur då att han är pedant , för skulle jag släppas loss skulle väl det mesta var snett och vint...)



Denna "förvaringsbox" (inköpt på Kjulaflygplats för många år sen) fyllde sin plats i hallen förr, men med ny renovering av hallen blev den liksom över. Mannen tycker inte om plädar i soffan - och särskilt inte i den nya - medans jag ÄLSKAR att ha dem över mig vid TVtittande. Den älsakde förvaringsboxen fick då bli en box till mina plädar samtidigt som den fick en mer hedersam plats i mitt hem. Alla nöjda inte minst jag.

Kommoden längst bak har jag lyckats att få i mina ägor mitt framför en uppköpare - om blickar kunde döda stod jag inte här idag... Nu är frågan ska den vara brunlaserad eller ska den få en vit ansiktslyfftning!?

Tillägg av bloggerskan: Detta inlägg har varit på väg enda sedan förra veckan men med krånglande dator la jag av till slut...... Den som väntar på ngt gott....

Inga kommentarer: