måndag 10 november 2008

Hästdotter

" Det är måndagmorgon och mitt huvud känns så tungt...." Så kändes det för mig idag när jag klev ut ur duschen och konstaterade att jag hade kunnat sova en timme till - på en måndag när man är seg ändå.

Har jag berättat att min dotter har blivit hästintresserad - till min lilla lilla glädje.....

Ridlektionen går bra. Hon kom tom hem i lördags och berättade för de manliga medlemmarna av familjen hade hon hade lärt sig göra volt med hästen. Tur för mig att jag hade varit närvarande annars hade jag precis som övriga börjat undra...Men hon gav en rejäl redogörelse för vad det är. Kanske är det roligt - för henne.....
Efter ridlektionen ska det sadlas av, ryktas, borstas, kratsa (blev det rätt nu) hovar och allt som hör till. Det är då problemet börjar för jag kliver INTE in till dessa djur. Och har för den delen ingen aning om hur man gör. Nä då är det bättre alla tonårstjejer som älskar att vistas på sådana här ställen gör en inatas - Det är väl bra att barn av idag får lära sig arbeta eller hur!?
För min del hade det varit OK om det hade varit en likadant kreatur som på bilden ovan.....
Ha en bra dag på er!

2 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Har klarat mig från att få en hästintresserad dotter.
Hon kör cross istället. Roligare tycker jag.
Kram!

Helena sa...

Vad gott att höra att fler än jag föredrar dessa kreatur i gosedjurs-varriant! Är livrädd för dom! Har numera lyckligtvis en bra anledning till att dottern inte kan köpa sig en: Jag är allergisk!!! PÅ RIKTIGT!!!:D Snacka om sjukdomsvinst!!!
Hihi...
Kram från Dalsland