lördag 1 november 2008

Ramar från jysk!

I vintras köpte jag mig två stycken ramar för tio kronor styck på Jysk. De har legat undanstoppade för att jag INTE har hittat de rätta korten till. Ibland är jag mer än kräsen och det krävs DET för att det ska passa.
Men så slog det mig att min pappas hem är fullt av gamla kort så snabbt dit på en fika och en vänlig förfrågan om jag kanske skulle kunna få använda mig av några kort ... istället för att de bara ska ligga långt ner i en låda. (Min pappa har jag alltid kunnat linda runt mitt lillfinger - pappas tjej ni vet...) Bilderna är tagna mellan 1910-1920 och är på olika släktingar samt ngn vännina. Det tragiska var att jag endast äger två ramar och var tvungen att välja
Titta och ni förstår vad jag menar:


En tanke: kanske är JYSK min affär i alla fall.... vem vet! Eller så ha de bytt koncept helt enkelt....

2 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Vilka toppenfynd på Jysk! Måste nog ta mig en tur till grannstan och kolla runt lite. Och chiffonjén sen, också ett toppenfynd och jättefin som vitmålad.
(Idag har jag flyttat åt Spångalyan, hon har större lya nu.)
Kram!

Birgitta sa...

Vad fint det vart med korten.
Kram Birgitta