måndag 24 november 2008

Kissnödig mamma!

Ibland är det tur att inte barnen är närvarande alltjämt - framförallt inte tonåringarna som tycker att det mesta mammor gör är pinsamt.
Lördagen tillbringade jag i Södertälje på innebandyDM från tidig morgon till sena kvällen ( men vad är väl en bal på slottet mot detta) Det blev en hedersam förlust , en storstryksmatch samt en storvinst (22-4) där sonen var inblandad i 11 mål (1 mål och 10 assist = allt annat än målgörare eller egoist)
Givetvis blev denna mamma kissnödig många gånger under dagen. Första gången var efter bilfärden upp då det var halt, slaskigt och spårigt. Vem blir inte nödig av sånt!?
Nåväl in på toaletten för att släppa på trycket , so far so good....förvåningen blev att de hade pissoarer på en allmän toalett. Dröm om min förvåning gång två när någon hade stängt till dörren och det stod ett stort H på dörren. Då drog jag mig till minnes att kafetriapersonalen hade lett så fint när jag kom ut. Jag vände på huvudet och tänk på motsatt sida fanns en dörr där det stod ett stort D. Då är man glad att tonåringarna inget såg eller hur!?

Ännu ett tillägg: det är inte min vecka - bilderna vill inte in idag heller........

Inga kommentarer: