tisdag 25 november 2008

Nytt i Pinglan17!

Som så många andra drabbas jag av fnatt ju närmare jul det "lackar". Inredningsbutiker överallt är fulla av årets nyheter av tomtar, änglar och annat som hör julen till. Vad ska hitta in till huset i år. Ängeln ovanför hittade till mitt hem förra året - men den var liksom andra för fin att ställa undan när julen tog slut.

I dag har jag hämtat mina nya gardiner! De väntar på att det ska bli första advent så att de får pryda mitt kök. Så här ser de ut:
Jag väntar med spänning - de fick ta en snabb provtur för att jag verkligen skulle se att de passade in.... Och de gjorde de - tur va!

Men det händer mera här i huset. mannen som blev helt solokvist i lördags passade på att börja måla om. Och vad säger ni..... Inget blir värre än förr eller hur?
Nu kommer en härlig bild som jag hittade i kameran - tagen av sonen, ni vet det där monstret som faktiskt kan vara riktigt trevlig. Han var förresten iväg och dömde innebandysammandrag i lördags och kom hem med 840 kronor extra i plånboken. Inte illa! Kanske mamman får en riktigt fin julklapp

Nu ska jag fixa morgondagens middag - ha det!


2 kommentarer:

Frida sa...

Vilka fina gardiner! Roligt att du vill vara med i min tävling, lycka till och tack för att du länkar!
Kram Frida

Birgitta sa...

Ja tänk att gubbarna kan göra och glad blir man. Hoppas att sonen läser din blogg så att han vet att du vill ha julklapp. Det är ju bara att skriva en önskelista nu.*L*
Ha en bra dag. Kram Björklyan