tisdag 11 november 2008

Snabeldraken!

Det är något magiskt i min familj. Jag är den enda som hittar till garderoben i hallen där sanbeldraken bor. Jag är även den enda familjemedlemmen som vet hur den används, när den behöver användas samt hur den ska hitta tillbaks till sin plats...
Konstigt fenomen när samtliga medlemmar i familjen någon gång öppnar dörren till garderoben och plockar ut.... något annat. Även konstigt eftersom samtliga medlemmar i familjen vistas på golven som ibland (typ varje dag) ger mig klåda över hela kroppen på grund av alla smulor, lera, gruskorn osv. Jag får rysningar över hela kroppen! Det ger mig kli (ngn som känns igen av kliiningarna eller) Kanske är jag den enda familjemedlemmen som går över golven - de andra kanske har någon hemlig väg att ta sig fram på.
Men men vad vore ett liv utan våra snabeldrakar!!!!!

3 kommentarer:

stina sa...

Hejsan!
Det var länge sen jag tittade in i din blogg-....har bytt dator och hela min favoritlista måste fixas om! Men nu har jag hittat tillbaks till dig!
Vad fin chiffonjen blev!
Ja det är märkligt det där att ungarna kan snubbla över dammsugaren ...och gå i grus och smulor utan att bry sig!
Ha det bra!
kram stina

Birgitta sa...

Ha Ha Ha ja det där känner jag igen..Kram Björklyan

Diverselådan! sa...

Våran heter Sug-Britt och det är mest jag som rastar henne.
Kram!