tisdag 4 november 2008

Lite fix och trix från helgen!

I helgen fick jag för första gången på länge ett ryck och var bara tvungen att fixa och trixa litegranna. Ni vet då när den måste byta plats med den. Den saken passar inte där längre utan måste långt in i skåpet...Hur i hela friden kan jag överhuvudtaget ha kunnat inhandlat denna pryl samt haft den stående där såååå länge!?
Ni vet hur tankarna går när man byter glasögon samt börjar att trixa och fixa litegranna.!?

Här kommer i alla fall lite bilder från mina fix och trix:
Ett fat som stod i vitrinskåpet i köket och mest har varit malplacerat fick sin nya funktion som ljusfat eftersom de andra snabbt snabbt placerades längst in i ett mörkt skåp...... Ni ser de gröna ljusen - doftljus från IKEA med äppeldoft. MMMMM!!!!!
Denna härliga skål fick jag av kära kolleger då förra året när jag tror jag fyllde 20 (eller är det fel?) den har också stått gömd i ett skåp tills nu när den fick bli ngt helt nytt på mitt köksbord. ja det är mina egna vinflaskor korkarna kommer ifrån, till er som undrar.....

Dessa två krabater köpte jag på julrean förra året. De är säkerligen menade som lite julpynt men jag tycker de är för söta för att gömmas undan mesta dels av året.... Vad tycker ni?

Den vita lyktan har inte riktigt kommit till sin rätt inomhus nu på sistone. Varför vet inte jag men det är väl ännu ett av alla dessa i-landsproblem- när man inser att huset svämmar över av lyktor. Men nu när Novembermörkret närmar sig med stormsteg finns det väl inte en enda själ som INTE mår bra av lyktor och ljus i alla dess former. Jag trivs i alla fall med det - även om det är ett i-landsproblem att ha för många lyktor
Varma kramar till er alla!
Från en som undrar varför media är fullt av information om det Amerikanska valet. Visst är det väl bra att det kanske för första gången blir en svart president eller att det kanske för första gången blir en kvinnlig vice-president.... Men vilket är bäst? Ska man vara icke-rasist i frågan eller ska man var feminist. Eller kan man vara både och och tycka att det kanske inte behöver vara såååå uppschåsat hos oss i lilla Sverige! Eller kan man vara så att man tycker det är lite äckligt att ett land så nära men så långt bort har sååå stor makt över oss i världen.
Vad är rätt och vad är fel... och finns det några rätt och fel!? Har man rätt att bry siog - är det lika rätt att inte bry sig!
Och dess frågor ställer vi oss år 2008.....................



1 kommentar:

Birgitta sa...

Jag känner också för att göra ett ryck men väntar på att det ska komma *L* Men det är skönt och roligt när man är klar. Jätte fint vart det hos dig.
Kram Björklyan