söndag 30 november 2008

Dagen före första advent!

Igår var en trevlig dag med prylmarknad, julklappsinköp och en tur i köpingen brevid vår lilla stad där en trevlig inredningsbutik med namn "Hemtrefnad" fanns tillgänglig.





På prylmarknaden träffade jag på Björklyan som sålde den söta lilla kannan till mig för 15 kronor. Där hittade jag också de högra beslagen som ska pryda min skänk i köket - den har väl varit utan beslag i ett år nu så det börjar bli dags. De två fick jag för en tjuga.

De vänstra beslagen hittade jag tillsammans med det stora röda hjärtat på den trevliga inredningsbutiken. Det var nog tur att gubben var med och höll i plånboken för annars hade kalaset kunnat ha blivit mycket dyrt. Beslagen kostade 60 kronor styck - inte så billigt men de passade sååå bra ihop med de jag hittade på prylmarknade . Lägger men ihop summan så kostade de fyra 140 kronor tillsammans och då låter det hela bättre.Eller hur!
Hjärtat var nersatt för att det var skadat - ok lite nagg i kanten högst upp med avskad färg som påföljd men inget som syns för den som inget vet......
Ha en bra fösta advent! Jag återkommer när jag pyntat färdigt - för nu är jag på hugget....


Inga kommentarer: