torsdag 26 mars 2009

Nu är det klart!

Jahapp nu var det ivägskickat. Och imorgon är det muntlig redovisning. Förra året hade jag fjärilar i magen inför den muntliga men denna gång känner jag mig kolugn - det löser sig alltid. det är ingen som vet om jag lägger till lite här och drar ifrån lite där. Lite kroppsspråk och sen är det klart.... Konstigt att kollegan och jag känner ungefär samma inför denna uppgift - precis som inför förra vill jag minnas - och kanske den före.... Hmmm!?

Imorgon bär det av till Växjö med tåg. Men som min frustrerade kollega på gymnasiet säger - SJ styrs av ett gäng med Kalle Anka, Knatte , Fnatte och Tjatte och inte minst Långben. Vore det någon annan som styrde skulle tågförbindelserna fungera MYCKET bättre. Och det har hon väl till viss del rätt i eller hur!? Vi får väl se hur vi lyckas imorgon med vår vän SJ.

Förra gången vi var i skolan - vilken innebär en härlig hotellvistelse utan familj - skulle vi fira skoldagen med ett rött på restaurang. Kollegan är varken gravid eller ammar denna gång så rött går bra och smakar bra! In på en trevlig Thairestaurang där man bygger sin egen wok. Vi slog oss leende ner vid bordet beställde förrätten och slog upp dryckerna: Det starkaste man kunde förtära var folköl...... Snacka om lite lurade ! Denna gång ska vi kolla om restaurangen har rättigheter INNAN vi går in.... för minst ett glas rött har vi gjort oss förtjänta av. See YOU!

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Tack för ditt inlägg på min blogg och ha det så roligt nu och hoppas att ni tar ett bra ställa att äta på *L*
Kram Birgitta

Anonym sa...

Mycket oerfaret att inte kolla upp rättigheterna på restaurangen innan. ;-)