söndag 1 mars 2009

Joo ni nu funderas det!

Två dagar nu i slutet på veckan åkte sambon med vänner till ytterligare en vän som bor i Malmö. Kul för dem!? Jag har provat på livet som heltidsarbetande mamma med barn som är upptagna både här och där.

Igår - på självaste lördagen - började dagen så smått med ett pumppass (det enda som hanns med för mig själv sen i onsdags) Hem och snabbt in i duschen. Skjutsa dotra till Lola där hon skulle leka med dottern i det huset. Snabbt iväg för att ännu en gång infinna mig i sporthallen i vår Violstad (det var tom så att personalen reagerade att jag kom än en gång Hmmm!). Där skulle jag skriva sköta klocka under han den blyges innebandymatch.
Återigen SNABB handling för att sedan hem för att slänga i mig lite mat. Iväg till Lola för att hämta dotra (och ja jag pratade lite strunt ett tag - eller hämtade andan). Monstret hade ringt så det var bara att kasta sig in bilen och ta sig en halvtimmes resväg med bil för att hämta honom och en kompis som dömt en hel dag.

När jag kom hem hade han den blyge tillagat tacos men vi fick en extra gäst vid bordet så mamman (som vid detta lag var vrålhungrig) fick ställa sig och steka ihop lite kyckling till tortillabröden...... Ska bara nämna att jag somnade sött på soffan vid halv tiotiden! Jag tror nog karln får bo kvar ett tag till! Han gör nog mer än vad jag ser i vardagen.....

Uppe på allt detta har jag fått mitt livs utmaning - jag har blivit erbjuden (håll i er nu) att vara lärare på gymnasiet fram till sommaren. med skräckblandad förtjusning väger jag nu alla för delar mot nackdelar..... Den ena sonen tycker visst jag ska ta det medan den andre tycker att jag kan hålla mig ifrån skolan.... Hm undra varför!?
Efter ett i morgon ska jag träffa studierektorn och kanske blir jag klokare av det eller inte!?
Lola min vän hontycker helt klart att jag ska anta denna utmaning och det känns väldigt smickrande. Själv river jag mig en del i håret!!

4 kommentarer:

Helena sa...

Det är väl skönt att komma till insikt om att den där gubben....-han är rätt bra att ha ändå!!;-)
-vad gäller erbjudandet om tjänsten: Blunda och hoppa vetja! Du hade aldrig fått erbjudandet om de inte trodde att du var kapabel till att klara av det!!!!:D
Kramar

Birgitta sa...

Kul att läsa att du har att göra
hahahahahahah
Kram Björklyan

Spånga lyan sa...

Hej hej
Vilken utmaning, självklart ska du anta den...du kommer att fixa det galant.
Hälsningar Kerstin

Diverselådan! sa...

Fullt upp, hör jag. Och klart att du ska vicka på gymnasiet.
Kram!