söndag 22 mars 2009

Mot nya mått mätt!

Kanske ångrar hon sig snart den där Agda - för nu sprutar det inlägg ur mig. Vore trevligt om hon och de andra doldisarna lämnade ett litet märke i min blogg - ni känner trycket va, ni som är berörda!?
Idag har det varit en alldeles vanlig söndag med allt vad det vill säga.... eller ganska ovanlig för innebandy säsongen är över - det var inga matcher i någon sporthall. Den var oxå ovanlig för vi fick en nattgäst...... eller vi och vi - det var en berörd medlem i familjen (ingen nämnd och ingen glömd). Jag tog min långpromenad - den som är inbokad till helgen - nu fryser jag, har ont i halsen och det dunkar i mitt stackars skal..... men men mota Olle vid grin`är mitt motto just nu. Gamla undersköterskan Ingrid på avd 85 på Västerås lasarett sa en gång för länge sen att vid ingående förkylning är det ett varmt bad, en dubbel Whisky och dubbla täcken som gäller - sen är man frisk. För mig finns vissa men för jag har inget badkar och whisky HUJ!!!!

När man är med i min klubb - ni vet den på tisdagarna då jag ibland blir en riktig bitterf-a och ibland strålande glad - rekommenderar de att man ska mäta sina framgångar när de liksom blir stilla stående på vågen. Igårkväll letade jag fram måttbandet och så var det dags:

  • Midjemått -11 cm
  • Bystmått - 9 cm
  • Höftmått - 5cm osv osv

Visst var det fler mätningar men dessa var de mestmarkanta... eller framgångsrika - kalla det vad ni vill! Utifrån mina ögon sett måste mina tutts ha varit de mest markanta på min kropp - undra utifall någon överhuvudtaget såg mitt ansikte!?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, oroa dig inte ,vi doldisar är med dig,men du skämtar,du är inte stor .Jag ser dig som liten och nätt.Hon, du vet.