onsdag 18 mars 2009

Pengachock totalt!

Jodå jag började på gymnasiet - det blev en 65% tjänst förlagd på tisdag-torsdag med lärarlös lektion på måndagar eftersom jag då är på mitt ordinarie jobb. Igår höll jag på att ångra mitt val... Vi inom denna kommuns tjänst kan i mitten på månaden se vad kommande lön kommer att innebära. Denna månad skulle jag få 6000 minus mot vad jag brukar - OCH DÅ TJÄNAR JAG NÅGOT BÄTTRE DÄR ÄN I VANLIGA FALL. Människan som fixat lönen hade dragit bort 7 VAB dagar när jag egentligen hade två. Han hade även dragit bort 6000 mer på lönen än vad han borde. Idag hade jag ett meddelande från bossen som sa att det var straffet från henne - hon hade fixat detta. Ha ha lät det i nästa andetag - jag bara skoja jag har fixat det nu....Tur för dem! Nog om det!

I måndags när jag kom åkandes på väg till staden nästgårds vår violstad undrade jag i mitt stilla sinne varför det var sådan kö. Och då helt plötsligt kom han: SKOGENS KONUNG - ut ut ett snår , travandes över vägen. Tänk vilken makt de har de här ståtliga totalt livsfarliga (enligt mig) djuren. Han hade lyckats stanna två polisbilar, en lastbil och ett antal personbilar för att lugnt ta sig över till andra sidan.... Tänk om jag kunde ha sådan makt någon gång!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Mari för att du är på G igen,från Hon på den offentliga samlingsplatsen.

Birgitta sa...

Tur att det ordnas sig med pengarna.
Du har väl inte lika stora horn som han på bilden det är väl därför du inte har makten. *L*
Ha en bra dag. Kram Björklyan