lördag 21 mars 2009

Pojke möter flicka!


Ibland tror jag att jag bara är 20 - fortfarande... men när jag vaknar till liv inser jag att det var för mer än 20 år sen som det var så. Vad hade jag för funderingar, för värderingar? Hur trodde jag att framtiden skulle bli?Visste jag hur jag ville ha mitt liv? Hur var det med kärleken osv osv....
Min blyge son är ibland MYCKET seg i starten när det gäller att plocka i ordning, när det gäller att städa undan, när det gäller att ta rett på saker osv... Idag fick han ett sånt där ryck men det var ngt som inte stämde för han tog i så mycket. han plockade undan, han dammade, han bytte sängkläder, han tog rett på alla högar som låg överallt och han tom. dammsög - utan att gnälla en enda gång! Hmmm! Han var till och med tvungen att ta sig en dusch....
Alldeles nyss smög han runt mig och vips så där bara ut i luften kom det: Bara så att du vet - om 12 minuter kommer Carro! Det fanns alltså en annan anledning förutom den att leka duktig pojke och imponera på mamman!? det var inte mig han gjorde sig till för - det var den hon som höll honom vaken hela förra lördagnatten genom det långa långa telefonsamtalet. Hmmm mamman är brädad och ingen blir väl gladare än jag TJOHO!
Alltså pojke möter flicka på hemmaplan och behöver imponera med ett fint skal därför en kraftig sanering!

1 kommentar:

Helena sa...

Jag skrattar gott när jag läser om din och gubbens krock.... Gott att höra att det inte bara är härhemma hos oss som det åskar ibland...
Och vad kan inte kärleken göra med ett tonårsmögel? Härligt... Min dotter till och med bäddar rent och bär ner sin smutstvätt frivilligt när friaren ska dyka upp!!! Mer sånt!
Kram