måndag 16 mars 2009

TANKAR i stort och på G igen!

(Kortet är hämtat från min dator)

Agda frågade mig idag om jag aldrig skriver.... Och visst har det väl varit så nu på sistone - var sak har sin tid och just nu har bloggandet haft lite mindre tid. Antingen har tiden inte funnits annars har jag bara inte haft orken men men nu kanske vi är gå gång igen.... så passa er ni!?


Den söta figuren på bilden är min prinsessa när hon en sommar för två år sedan hade varit på fest i violstaden och fått ansiktsmålning - nu fyller hon snart sju och ska ägna födelsedagskvällen på skolans disco - hennes första! Och det planeras i klädväg - hennes förslag lyder: En rutig keps, en rutig t-shirt, en rutig kjol och rutiga tights! Jag fick bara i tankarna lite rutig-panik-ångest....huj!!!! Detta måste vi styra om litegranna!


I fredags var jag till IKEA med sambo och barn. Det blev en sån där liten jalla-jalla tur då man när man återigen kommer hem kommer ihåg att man glömt hälften pga stress. På fyra timmar hade vi hämtat släpkärra, åkt de 18 milen tur-och-retur, vandrat runt på IKEA, hämtat varor på lagret (och dottern i lekrummet), ätit kvällsmat och kommit hem igen PUST!


Jag hade bla inhandlat mig en en sådan här finfin lampa som var spräckt och ett hål i när vi kom hem. Var det mannens fel (han packade varorna på IKEA) eller var det en spricka i lampan från början.... Agda hade råkat ut för samma sak men hade bytt sin... så det var väl faktiskt IKEAs fel och inte gubbens eller!?

...som minskat ännu ett kilko sen sist! Totalt 4,5! Beach 2009 here I come!

1 kommentar:

Birgitta sa...

Undrade vart du hade tagit vägen. skönt att du är tillbaka och skriver.
Man ska åka utan gubbe och barn till IKEA det är bara så hahahha
Kram Björklyan