onsdag 1 april 2009

Vårens baksidor!

Jaha så var det första riktigt varma dagen. Prinsessan och jag tog en fika (med kroppsvänliga produkter...) på balkongen. Där var det så varmt så att byxorna höll på att åka av. Det är väl då man trivs som fisken i vattnet och hoppas att det aldrig ska bli kallt igen... vilka drömmar va!? jag verkar leva i min egen lilla glasbubbla jag!
MEN (som Tony Irving alltid säger) det finns baksidor med solen och då i min egen lilla borg.
  • Allt precis allt blir dammigt, dammigt och dammigt. det känns som om det var ett år sen som man städade sist...
  • Grus dras in i min hall och underhåller snabeldraken i stort sätt varje dag...
  • Mina fönster - det är mitt värsta! HUJ! Med fönster som går utåt och dessutom just nu är "tejpade" med innanfönster måste man vänta tills det är lagom varmt ute... och tills dess har väl jag dött av vantrevnad BLÄ!
  • Jag är INGEN städtant - jag önskar jag hade Agdas gener lite mer så att hemmet mitt kunde glänsa och skina sopm aldrig förr...
  • .... men det finns så mycket roligare i livet.

Missta mig inte nu. När jag är ilsken, ledsen, har fått nog eller känner för det städar jag som aldrig förr och mår bra att få ur mig all frustration. Det får bara inte vara ett måste.... och just nu håller jag på att spy över mitt hem - det tycks aldrig ta slut och jag måste finna min lust och ork..

Inga kommentarer: