tisdag 30 september 2008

Efter regn kommer solsken... eller hopp om livet kanske!




I lördags hängde jag på en kollega på "lokal". Kvällen började så fint hemma hos en för henne känd hockeypappa... Det klirrade glatt i glasen och struparna vättes vartefter drycken rann nedför dem. Ingen behövde vara törstig där INTE!
När det började klirras med Tequila sa mitt förstånd (det som då fanns kvar) nej och tänk duktiga jag lyssnade med det örat. Och tur var väl det!
Och tänk er Tequila - inget salt, ingen citron utan bara flingsalt och mandarin. HUJ!
jag menar det smakar inte gott annars så hur måste det då ha smakat med dessa tillbehör....


Rätt som det var i denna dimma ( för det blir dimmigt i ögonen även av bara ett glas rött - eller blev det en hel flaska????) steg det in några för ögat helt okända manliga figurer... Hmm och även om man inte letar nytt - Gubben min får nog duga ett tag till eller stå ut med mig kanske.... så blir det genast intressant för ölgat med nya manliga figurer som man aldrig tidigare har lagt ögonen på.
Och tänk det var bandet "Olzonns" som spelade på lokalen denna afton. Mycket trevliga och symapatiska pöjkar - och lita att lägga ögonen på. Ni vet se men inte RÖRA!


På den inhemska lokalen gavs det tillfälle för mycket dans. På något konstigt vis blir min dansanta förmåga stärkt med 200% med lite rött innanför blusen. Svetten flödade så när jag väl kom hem på nattkröken var det bara att äntra duschen för att kunna krypa till kojs.
Men det var efter att jag som bandet så fint sa äntrat scenen! det var väl ändå inte mitt fel att de hade ställt högtalare mitt ivägen för mig eller hur!?


Hur jag mådde dagen därpå - antagligen som jag förtjänade. det dunkade hårt i min arma skalle. Ni vet då när hjärnan försöker ta sig ut genom skallbenet på en - utan att lyckas ngt vidare.
Hur jag har mått idag och igår.. trött , trött, trött... Tänk att man får betala länge nu förtiden!
annat var det förr och för den sakens skull inte sagt att det var bättre då
Om det blir fest igen!?
den 8 November kommer "Olzonns" tillbaka till vår inhemska lokal. Ni som känner igen plats och lokal och vill rocka loss så svetten lackar passa på. detta var ett riktigt coverspartyband som hette duga. det var inte mycket folk i lokalen men ack vilket RÖJ!!!!!
Ska ni!? Jag tror det -- jag börjar glömma sviterna från helgen....


2 kommentarer:

Birgitta sa...

hahahahaha
ja tänk vad man kunde förr och hålla på till tidig morgon.
Nu kan man vara glad att man kanske orkar att gå ut/bort två kvällar efter varandra.
Hoppas att du mår bättre idag och orkade med barnen på jbbet *L*
Kram björklyan

Malin sa...

Hej! Vilket super fint kök, helt i min stil. Ja det där med att parta loss nu förtiden tar verkligen hårt på en. När jag gick ut i torsdags så var jag egentligen på tog för trött, hade ätit en macka till lunch och ja du kan ju själv gissa hur susig i kupan jag blev efter tre glas vitt och en kaffebaiylis. UUUUUg vad dålig jag mådde dagen efter och vi som skulle sitta hela dagen med ett grupparbete i skolan. JA det var bara att bita ihop och försöka se glad ut. HA det fint!