torsdag 4 september 2008

Tuttpress!

Idag har jag varit på "Tuttpress" eller mammografi som man kan kalla det med vanlig svenska.
I väntrummet satt det förstås en och annan dam + några pensionerade manliga bihang.
Det är rätt kul att sitta och smålyssna på vad det pratas om runtomkring en -
samtidigt som man har blicken strikt riktad neråt i en inredningstidning
Jag tycker det är ett privelegium för oss kvinnor att vi får gå på denna tuttpress
- tro inget annat -
för att många många kvinnor räddas till fortsatt liv genom detta fenomen....
...men det är som ett smärre gympapass
Upp med tutten där
håll i här och vinkla ut armbågen
samtidigt som den andra tutten ska hållas undan
Och i dessa maskiner pressas tutten fast så när man väl ska loss får man slita bort tutten
och samtidigt hörs ett slurpande när man åter får ner bihangen från apparaten till magen
Jag undrar då hur detta gympapass går till för någon med nätta små tuttar som sitter stadigt fast mot kroppen!?
Eller finns det inte sådana mammografister!?
Ha en bra sista dag på denna arbetsvecka och njut av den stundande helgen!
Jag skonade er med ickebilder från min tuttpress....
Kram på er!

3 kommentarer:

stina sa...

Hi hi ...det hade varit rätt skoj med lite bilder!!!
Ha en trevlig helg!
Kram Stina

Gårdsromantik sa...

Det är bland det värsta jag vet!
Förstår inte min fobi - men det klämmer så hemskt.

Kram Maud

Diverselådan! sa...

Håller med! Mammografi är ett privilegium.
Har börjat prenumerera på din blogg via Bloggkoll idag. Jag är din första prenumerant. Nu kommer jag inte missa när du gör nya inlägg.
Kram!