lördag 4 oktober 2008

Före och efter i mitt kök!

En härlig kollega till mig har undrat varför jag ej lagt in bilder på mitt nya kök (som blev nytt för ett år sen men den som arbetar långsamt vinner eller hur!?)
Nåväl jag tyckte det var lite tråkigt att lägga ur mitt nya kök för jag trodde att det inte fanns några förebilder men den som söker han finner.... och det gjorde jag av en slump....
Mitt kök före pappas present på start till nytt kök. Tidigare hade jag ngt av ett "PIPPI LÅNGSTRUMP" kök med röd bröstpanel till dessa luckor. Men men med tanke på att när vi flyttade in var luckorna starkt solgula tillsammans med oranget kakel och solgulblommiga tapeter. Pricken över i:t var de vita plastknopparna. Så mitt Pippi Långstrumpalternativ var bättre....: Här står jag och funderar på ngt viktigt antagligen..... hur det ska bli i mitt nya kök...

Mitt hörn som jag hade så svårt att förklara för gubben innan vi fann lösningen på IKEA


Tapeterna fick bli lit blommig men för den delen ganska diskreta. Min skänk har skiftat från att från början vara vit till trären och nu återigen vit men med shabby chicinslag

En liten extra detalj. Själv hade jag velat ha en riktigt gammal kran men det ska ju vara praktiskt oxå....enligt gubben!


1 kommentar:

Birgitta sa...

Det är ju ett jätte fint kök du/ni har.
kram Björklyan