torsdag 25 september 2008

Min äldsta flyttar!


Mitt äldsta barn har tagit kliven ut i vida världen
När folk frågar om jag INTE är orolig känner jag mig okänslig när jag svarar NEJ!
För jag tycker det är skööööönt
(tänker ni oxå på Stina i Saltkråkan?)
Vi har våra duster
Vi drar inte alltid jämt
Och det känns som om detta kan ge oss ett andningsuppehåll
Nu ska han bo i studentboende precis vid sin gymnasieskola
Lite skyddat men ändå i vida världen!
Denna gosse är otroligt begåvad
Han har lätt för sig i skolan
Men lite svårare med det sociala
han är sååå grymt blyg och tillbakadragen...
Han har nog tagit mycket stryk tack vare sin blyghet...
Därför blev jag glad när han valde en skola utanför vår kommun
Jag blev oxå glad när han själv ville bo i studentboende
Jag har själv bott så och vet hur roligt det kan vara
Vid mitt boenede fanns även högskolestuderande med mycket festande
Min tröst är att de endast är gymnasieelever
Men
han får chans att ta för sig i livet
han kommer att vara alla flickors dröm eftersom han efter denna resa kommer att kunna hantera både matlagning och tvätt -
ja tvätten SKA INTE hem till mamma smutsig
Boendet hade nyare och finare tvättmaskin än vad jag har i mitt hus... kanske skulle jag skicka min tvätt till honom istället!? Hmmmm!!!
Och framförallt slipper denna gosse dagar som börjar 7 och slutar vid 18.15 då han åter äntrar hemmet.
Andra sonen och mannen har redan planerat för vissa åtgärder i huste när gossen bor borta
Blödiga mamman tycker att vi kan vänta ett tag!
Han är ju trots allt min förstfödda...
NJUT av de härligt härliga höstdagarna!
Kram Mari

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Oj är han så stor redan *L* tänk vad tiden går fort men tur att man själv inte blir älre! *L*
Kram Björklyan

Spånga lyan sa...

Oj oj vad tiden går fort...Spännade för honom att ge sig ut i "vuxen" världen.
Kram Kerstin