tisdag 2 september 2008

Septembermånad och inredningsfnatt!

Jag är medlem i en alldelles egen klubb, eller det finns nog fler som jag... VÅGA VÄGRA HÖST! jag har fortfarande halvlånga byxor, är barfota och har emellanåt kjol. Jacka vet jag överhuvudtaget inte vad det är för tillfället. jag lever på att det fortfarande kan bli en sån där underbart härlig höst med värme och hög luft. För visst är väl hösten som underbarast då när det är lite småkallt på väg till jobbet men ack så skönt när man är på väg hem. Samt alla vackra färger som kommer på våra träd. jag är Septemberbarn så kankse hör det ihop med att jag är en höstälskare bland annat...

med hösten kommer oxå den där känslan att få inreda mera - att shoppa nytt billigt eller dyrt...ja ja det ska såklart vara snällt mot plånaboken...
Jag har länge och väl letat efter en bling-blinglampa till min hall.
Den förra älskar jag men dess tid i min hall är förbi- det krävdes lite mer glitter och glamour efter renoveringen. den gamla har fått en hedersplats i mitt sovrum . Med tanke på att den kostade mig 25 kronor på en loppis och har hängt i min hall de sénaste 9 åren så borde jag väl inte skämmas över att byta!?

Jag var till staden nästgårds ett antal gånger nu i helgen. Shoopa med tonårsson ena dagen. Skjutsa samma tonårsson på hockeymatch + första tjejmötet samt att pga hans lathet blev det även en hämtning. GRRRRR!!!!Men men mamman hann glo lite här och där och se ett par nya köksgardiner blev det för hela 50 riksdaler.



...och vips om jag kompletterade de som tidigare hängde i mitt kök - och som inte passat mitt öga så bra fick jag nytt till vardagsrummet - för de som fanns där passade inte ihop med min soffa men med mitt öga....tur eller konstigt att man blir nöjd ngn gång överhuvudtaget....

Nu är det bara ny färg till väggen som fattas för denna gör mig kräkfärdig.... Nyss har jag svettats under en snabb promenad så nu väntar duschen ...eller föressten kanske skulle ta hand om dottern först... Kram till er!



Inga kommentarer: