söndag 14 september 2008

Sommarens loppisfynd !


En dag i somras skulle jag till Blacksta på scouternas loppmarknad
En folkfest som går av stapeln första helgen i Juli varje år
Om du inte har varit där är det en rekomendation till nästa år då det nästan alltid finns ngt som kan fyndas.
Tyvärr är det många stockholmare där nu för tiden
så vissa attraktiva saker kan bli dyra dyra...
Helgen då loppisen var detta år var det även en av bakluckeloppisarna
Och när man är loppistokig hinner man både och...

På bkloppisen fann jag äntligen en ny toarullshållare för hela 10 kronor


Prinsessan i mitt liv - hon med luggen - fick sig en spegel av kunglig ätt!!!!
Jag behöver väl inte nämna hur lyckat det blev eller...

Blacksta loppis gav mig en ny salladsskål för 10 kronor

Jag fick faktiskt med mig två stycken ....

Idag har jag varit i badhuset med prinsessan och en kompis till henne

Typiskt mig att lova innan jag tar en titt på vädret....

Men men det roade barnen och själv fick jag en halvtimmes snabb simtur...

Nu ska jag ut och påta lite i trädgården så att jag hinner njuta lita av solen

Senare blir det en timmes promenad i köpingen brevid

Sönerna spelar innebandy och denna stads hall har räkat ut för vatten på plan

Inte att rekomendera

Idag är det körning ala mig och då får man väl passa på att förena nytta med nöje




3 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Jag var också på Blacksta loppis i somras, men jag hittade ingenting. Det var så mycket folk och jag kom inte fram nånstans. Men har man tur kan man göra fina fynd, som dina salladsskålar.
Kram!

Birgitta sa...

Jag har varit på Blacksta loppis jag med men missade det i år.
Det var synd för där var det roligt att gå.
Är du i Trosa någon gång så måste du åka in på loppisen som ligger i en gammal fabrik tror jag att det är. Det var jätte fina saker där.
Kram!

Anonym sa...

Hej Mari! Fin blogg du har. Tycker mig känna igen toarullhållaren och spegeln ;-)